Jdi na obsah Jdi na menu
 


...PROSOCIÁLNÍ HRY...

4. 3. 2015
Společná hra:
 
Rodina
Postup:

 

  • sluníčko si s námi povídá
„Dobrý den, milé děti. Odběhlo jsem si z oblohy, abych si s vámi chvilku povídalo. Už mi tam nahoře bylo nějak smutno. Každý den chodím po obloze a rozhlížím se kolem sebe. Svítím na celý svět a svými paprsky všechno zahřívám. Zahřívám louky, lesy, kytičky. Zahřívám pole, cesty i domečky. Kdopak v těch domech vlastně bydlí?“ (Děti pomáhají vyprávět.) „Ano, je to tak. Bydlí v nich lidé. Bydlí v nich lidské rodiny. Víte, kdo rodinu tvoří? Víte, kdo do rodiny patří?“
  • vedeme rozhovor na téma Kdo tvoří mojí rodinu
·         každý člen rodiny je důležitý
·         každý z nás má v rodině své nezastupitelné místo
  • pohybově ztvárňujeme říkanku
Co ta očka vidí, (rozhlížíme se kolem sebe, ruku máme nad obočím)
vidí, vidí lidi. (vzájemně na sebe ukazujeme)
Tátu, mámu, holčičku, (počítáme na jedné ruce)
kluka, dědu, babičku. (počítáme na druhé ruce)
Spolu bydlí v domečku (obejmeme svoje tělo)
na zeleném kopečku. („kreslíme kopeček“)
 
 
Hra na rozvoj
prosociálních vztahů:
 
Na rodinu

 

Pomůcky: žádné

Věk dětí: 5+

Počet dětí: 5 na skupinu

Motivace: Máma, táta, babička, děda a děti tvoří rodinu. Co má taková rodina na starosti, si teď můžeme zahrát.

Cíl: rozvoj komunikativních dovedností, improvizace, kooperace

Popis hry: Děti rozehrají situační scénku na rodinu. Kolik bude mít členů, je čistě na jejich rozhodnutí. Do hry jim nezasahujeme a jen tiše pozorujeme. Po skončení situační scénky si s dětmi sedneme a necháme děti, aby vysvětlily, co se ve scénce odehrávalo, jak se jim líbila jejich role, ale i role ostatních dětí, v jaké roli by chtěly vystupovat příště, jak to probíhá u nich doma apod.

 

 

 
Hra na řešení
neobvyklých situací:
 
Co dělat, když se ztratíme?
Pomůcky: žádné
 
Věk dětí: 4+
 
Počet dětí: libovolný
 
Motivace: Může se nám stát nepříjemná situace, že se svým rodičům někde omylem ztratíme. Pojďme si říct, co v takové situaci dělat.
 
Cíl: řešit kritickou situaci, umět si poradit
 
Popis hry: Děti se posadí po obvodu kruhu a paní učitelka navodí určitou situaci. „Představte si, děti, že jste s rodiči v nějakém velkém obchodě, zalíbí se vám tam nějaká hračka, vy se u ní zapomenete. Po chvíli se otočíte a nikde vaše rodiče nevidíte. Jak se v takové situaci zachováte, co uděláte?“ Nejprve necháme děti, aby samy hledaly řešení této situace, a poté je vhodně kladenými otázkami navádíme správným směrem. „Na koho se v této situaci můžete obrátit? Kdo vám může pomoci?" aj.
 
 
 
 
Hra na rozvoj
prosociálních vztahů:
   

Motivace: Pštrosí máma má ráda kolem sebe spoustu dětí, přineseme jí do hnízda nějaká vajíčka?

Cíl: rychlost a obratnost

Popis hry: Motivační říkanka.
Pštrosí odpoledne
 
Pštrosí máma, pštrosí táta a tři pštrosí mimina,
jednou takhle odpoledne vydali se do kina.
V kině byla velká fronta, lístků mají ale dost,
tak si zatím zazpíváme, jen tak, děti, pro radost.

 

Z hnízda do hnízda

Pomůcky: 30–40 papírových koulí

Věk dětí: 4+

Počet dětí: sudý

 Popis hry: Děti rozdělíme do dvou stejně početných „pštrosích“ rodin. Každá rodina bude mít své hnízdo na jiném konci herního prostoru. Do každého hnízda dáme stejný počet papírových koulí, „pštrosích vajec“. Úkolem každé rodiny je z cizího hnízda do svého přenést co nejvíce vajec. Pravidlem je, že každý může během jedné návštěvy v cizím hnízdě odnést jen jedno pštrosí vejce. Po skončení hry pak vajíčka v každém hnízdě spočítáme.
 

Náhledy fotografií ze složky ...DOMÁCNOST...

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář