Jdi na obsah Jdi na menu
 


...MANIPULAČNÍ DOVEDNOSTI...

...centrum "HRY A MANIPULAČNÍ DOVEDNOSTI" v MŠ...

...někdy slýchám, že děti mají v tomto centru omezený počet her a hraček, že jsou za měsíce stále stejné nabídky v tomto centru už "vyhráté" a že je moc nebaví stále stejné aktivity a využívání stále stejných stavebnic...

...věcí...hraček...máme kolem sebe až...až...až... ...pojďme dětem ukázat, že si můžeme pohrát i s netradičními předměty... nebo jen zvolíme netradiční formu hry...stačí jen trocha fantazie a máme tu například "Duhové království"... 

...128..--6-.jpg

...věci jsou tu najednou v pozici důležitých předmětů, které tu tvoří naši duhu... děti si tak formou spolupráce vytváří společné dílo... upozorňují se vzájemně na případné špatné umístění jednotlivých předmětů...opakují si nevědomky názvy věcí i barev, tvarů... učí se spolupráci... naslouchání...

...i úklid společně vytvořeného "Duhového království" může být pro děti poučné... v čem?... vyzkoušejte a poznáte samy...

 ...spousty aktivit v tomto centru si děti mohou vytvořit samy pomocí jednoduchých věcí... procvičení jemné motoriky je pro děti důležitou součástí vývoje...

 

...128..--20-.jpg

...cílem hry je vytahovat postupně drátky tak, aby kuličky nepropadávaly dolů...

 

...využít při hře a při rozvoji jemné motoriky ruky i běžné předměty kolem nás je jednoduché...

 

...128..--12-.jpg

...opět můžeme ocenit zručnost dětí...můžeme opakovat barvy, počet kolíčků, porovnávat počty...užívat pojmy - více...méně...stejně...aj. ...

...128..--36-.jpg

...128..--13-.jpg

...můžeme si s dětmi povídat i o využití kolíčků u nich doma... k čemu je používají?...kdo je doma používá?...kde je doma mají?...a nevědomky si děti vlastně při hře rozšiřují slovní zásobu, učí se naslouchat druhému...

 

 

...128..--8-.jpg

...128..--11-.jpg

 

...128..--5-.jpg

 

 

 

...aktivity spojené s tématem třídního vzdělávacího programu jsou i v tomto centru dětmi využívány...už proto, že jsou charakteristické právě pro určité období... příklad? ...Velikonoce...

...128..--26-.jpg

37.jpg

45.jpg

 

 

...využití víček od PET lahví je nekonečné...

44.jpg

 

...samozřejmostí je bezpečnost dětí... ve věkově smíšených třídách je to o něco lehčí...většinou si centra "hlídají" starší děti či předškoláci a mladší dětem umí vysvětlit případné nebezpečí...píchnutí se o připínáčky apod....

59.jpg

 

...128..--39-.jpg

 

 

...hra v centrech aktivit je také vhodná pro skupinové projekty...

...128..--22-.jpg

...výsledek každého snažení dětí je dobré s dětmi evaluovat (hodnotit)... po skončení řízené činnosti je dobré dětem nechat chvíli na procházku ostatními centry ...děti tak mají možnost podívat se...co vytvořily děti v jednotlivých centrech...

...tím se u dětí vytváří zájem i o činnosti a centra, do kterých se  příliš "nehrnou", ale výsledek činnosti jiných dětí je namotivuje... a cestu do méně oblíbeného centra si posupně najdou...

 

...hry a manipulační dovednosti nepatří jen do třídy ke stolečku...

...128..--53-.jpg

...hezké pohráníčko... Pet. Ri.

 

Náhledy fotografií ze složky ...HRY A MANIPULAČNÍ DOVEDNOSTI...

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář